Game Review: Pro Evolution Soccer 13

Game Review: Pro Evolution Soccer 13

GamesReview

Steve Polak

30 oktober 2012

6 afbeeldingen

Deft ball control is de kern van het beroep van deze game

Voetbal wordt in een opwelling niet het 'wereldspel' genoemd. Het is de grootste voetbalcode op de planeet met fans en spelers afkomstig uit alle hoeken van de wereld. De game is ook de meest populaire videogame in het balsportgenre, en terecht. Het is leuk, heeft tactische diepgang en is meestal behoorlijk opwindend om te spelen - en het speelt mee in de gameplay waar Pro Evolution Soccer 2013 op de Xbox 360 op schittert.

Fans van het genre zullen dol zijn op de richting waarin deze game zich begeeft. Pro Evolution Soccer heeft misschien niet altijd de beste graphics of de huidige selectie van teams of spelers gehad, maar dit is een titel waar gameplay de koning is.

Pro Evolution Soccer 13 levert snel spel waarbij precisie en een constant gevarieerde aanval dividenden opleveren. Je kunt niet alleen continu lange bommen op je voorwaartse lob gooien en verwachten te scoren. Sterker nog, als je dit soort aanpak te vaak durft te nemen, zul je ontdekken dat het computergestuurde team erg goed is in het leveren van een snelle rebound die vaak scoort.

In plaats daarvan zul je willen schakelen tussen een flankerend, passerend spel en af ​​en toe een door Ronaldo geïnspireerde rennen en dribbelen langs een paar verdedigers. Je zult de spreiding van verdedigers moeten peilen en de bal moeten werken, teruggaan om ruimte te vinden en uiteindelijk een geweldig kruis vanaf de zijlijn opzetten of een kloof die je kunt benutten. Geduld en doorzettingsvermogen is hier de sleutel.

Terwijl je dit doet, zul je merken dat de bescheiden kunst van het introduceren van boot-to-ball aanzienlijk is opgepoetst. PES13 's nieuwe balbesturingssysteem "Full Control" voegt echt een aantal nieuwe lagen toe aan slagen en zelfs verdedigen.

Als u vooruit duwt, kan de duur van uw druk op de knop bepalen hoe hoog uw pass stijgt. Dit kan behulpzaam zijn bij het bereiken van een lustraject dat over verdedigers heen gaat en de achterkant van het net raakt.

Je kunt nu ook veel effectiever de bal vangen of flickeren, met behulp van een behendige wip van de joystick. Het uitvoeren van de perfecte heel flick pass om een ​​cross in te stellen is iets dat ware vaardigheid vereist, maar met het Full Control-systeem is het ook heerlijk lonend.

Gelukkig laat het spel je deze vaardigheden ontwikkelen in een tutorial-modus. Het is raadzaam om deze optie te nemen omdat de nieuwe zetten in het begin niet natuurlijk of gemakkelijk zijn. Dat gezegd hebbende, zal je na verloop van tijd dol zijn op het resultaat, het systeem onder de knie hebben en snel geschoolde passingstechnieken ontwikkeld hebben. Het kan Blitzkrieg als aanvallen op de voorkant van de verdedigingen van je tegenstander behoorlijk effectief en bevredigend maken.

Het is niet alleen de kunst van het booten van de perfecte pas die ook hier is verfijnd. Het ontvangen van passen is ook aangepast met het nieuwe bewegingssysteem van de PES13 . Je kunt niet alleen hamerslagen naar voren slaan en verwachten dat je teamgenoten gemakkelijk de inkomende bal kunnen claimen. Als je de schop mist of de bal niet op passieve wijze doorgeeft, dan loop je het risico van een ongewenste interceptie.

Het spel daagt je nu niet alleen uit met de mogelijkheid om passen uit te voeren met na aanraking, maar om je ontvangers in de juiste positie te brengen om de bal het best te besturen. Dit voegt een nieuwe vaardigheidlaag toe aan het proces en weer, terwijl het op de korte termijn moeilijker maakt, is de gameplay als geheel meer lonend als je eenmaal een zekere mate van meesterschap hebt bereikt.

Je tegenstanders zijn ook meer bekwaam en uitdagend geworden. Variatie en flexibiliteit bij aanvallen is absoluut de sleutel, want tegenstanders zullen een gevoel voor je aanpak krijgen als het te consistent is en je buitengesloten zult worden. De verdediging van de speler is bevredigender gemaakt omdat het gemakkelijker is om nu op een interceptie te drukken of een inkomende bal af te snijden door de ontvanger te stalken.

Je hoeft niet te kiezen voor de late wanhopige slide-tackle om de bal zoveel te stelen als in vorige games en deze ontwikkeling helpt de PES13 om meer in balans te zijn. Als gevolg daarvan kan verdedigen leuker en lonender zijn. Je zult niet het gevoel krijgen dat je gepest wordt in een groot tv-spelletje 'afwachten'.

Zoals je van boven hebt gezien, draait PES13 helemaal om behendig spel. Hoewel de grafische garnering niet zo indrukwekkend is als rivalen zoals FIFA, is PES13 nog steeds een fatsoenlijke looker. De beelden zijn vakmanschap, maar toch effectief, met vloeiende speler-animaties, veel kleurrijke stadions en een aantal leuke lichteffecten.

Vonnis

PES13 zal je belonen als je het niet erg vindt om een ​​beetje werk vroeg in te zetten en te leren hoe je de nieuwe tools tot je beschikking kunt gebruiken. De game biedt een mooie mix van serieuze sport met een paar knipoogjes om toegankelijkheid te bereiken.

Gizmag-beoordeling 8/10

Beelden geleverd met dank aan Mindscape

Het maken van een interceptie is ook eenvoudiger