Review: De Case Remote Air kan oude camera's nieuwe draadloze tricks leren

Anonim

Digitale camera'sReview

Simon Crisp

28 juli 2016

13 afbeeldingen

We proberen de nieuwe Case Remote Air, een kleine maar krachtige draadloze camera-controller (tegoed: Simon Crisp / Gizmag)

De Case Remote Air is een compacte draadloze camera-controller die kan worden gebruikt om een ​​reeks Nikon- en Canon DSLR's Wi-Fi-vaardigheden te geven, zoals de mogelijkheid om draadloos beelden over te zetten of op afstand te bedienen vanaf een smartphone. Het apparaat is momenteel op Indiegogo, maar we hebben onlangs de kans gehad om er met een te spelen en het te proberen.

Terwijl veel nieuwe camera's worden geleverd met ingebouwde draadloze vaardigheden, was dat niet zo lang geleden niet het geval. Dit betekent dat er veel anders zeer capabele camera's zijn waarvan de eigenaars mogelijk een geval van draadloze jaloezie hebben. De Case Remote Air is gericht op die gebruikers, evenals eigenaren van camera's met Wi-Fi die vinden dat die vaardigheden ontbreken. Niet alle draadloze camera's hebben immers dezelfde vaardigheden.

Het aansluiten van de kleine 6 x 4 x 1 cm (2, 4 x 1, 6 x 0, 4 in) Case Remote Air in de USB van je camera kan de mogelijkheid bieden om op afstand foto's of video's te maken, camera-instellingen te regelen, livebeeldmateriaal te bekijken en zelfs aan te raken selecteer het focuspunt. Je kunt ook snel bestanden van je camera naar je apparaat verplaatsen zonder ooit een geheugenkaart te hoeven aanraken.

Voordat je echter te enthousiast wordt dat de Case Remote Air je de kosten van een upgrade naar een nieuwe camera kan besparen, is het de moeite waard om naar de compatibiliteitstabel te kijken. Als je fotografeert met iets anders dan een Nikon of Canon DSLR van de afgelopen vijf of zes jaar, heb je pech. Dat gezegd hebbende, er staan ​​nog steeds zo'n 45 camera's op de lijst die kunnen profiteren van extra draadloze vaardigheden, hoewel sommige functies mogelijk niet beschikbaar zijn bij sommige camera's, dus het is de moeite waard dubbel te controleren.

We besloten de Case Remote Air te testen met een Nikon D800 en installeerden de bijbehorende app in eerste instantie op een Motorola G (2e generatie) telefoon. Apps zijn beschikbaar voor iOS, Android, Mac en Windows. Een gebrek aan instructies maakte de opstelling echter moeilijker dan we zouden willen. We worstelden om een ​​betrouwbare koppeling te krijgen en leden regelmatig aan bevriezing van de app bij het uitvoeren van basisbewerkingen.

We hadden wel een iPad Pro 9.7 rondslingeren, en die omschakeling maakte de dingen een stuk beter. We wisten niet zeker of de verbeteringen te wijten waren aan de verhuizing naar iOS of de extra paardenkracht van de iPad, dus bereikten we de firma achter het apparaat, Cheering Tech. Volgens onze bevriezing was onze Android-app vanwege een bekend compatibiliteitsprobleem en het feit dat de Moto G geen fysieke startknop heeft. Na dit te hebben gehoord, hebben we de app ook getest met een Samsung Galaxy S6, die net zo goed werkte als de iOS-versie had.

Momenteel wordt de Android-versie van de Case Remote-app alleen officieel ondersteund op telefoons met 1.920 x 1.080 of 1.280 x 720 resoluties en een fysieke startknop (de home-button-eis sluit recente vlaggenschepen zoals de Moto Z, LG G5, Nexus 6P en een flink aantal anderen). Dat gezegd hebbende, wordt gezegd dat problemen met nieuwere en hogere resolutietelefoons beperkt zijn tot lay-outproblemen, en het bedrijf belooft al deze problemen te hebben opgelost met een nieuwe versie van de app, die zegt dat deze beschikbaar zal zijn voor de Case Remote Air-schepen aan donateurs.

Met behulp van de iPad met de Case Remote Air was alles rooskleurig. De Wi-Fi-installatie en het koppelen waren snel en gemakkelijk gedaan en binnen een paar minuten waren we in staat om live beelden van de D800 op de iPad te bekijken met verrassend weinig vertraging. Dit is een vier jaar oude camera waarvoor een accessoire van US $ 900 nodig was om draadloze functies te hebben toen deze voor het eerst werd uitgebracht.

We konden niet alleen de livefeed van de camera zien, maar we konden ook op het scherm van de iPad tikken om het focuspunt te selecteren. Hoewel dit op veel recente camera's niets bijzonders is, is het geweldig om dit soort functionaliteit aan een ouder apparaat toe te voegen: het is bijna alsof je een nieuwe camera hebt.

Omdat we een grote iPad als afstandsbediening gebruikten, werkte dit goed, maar als je een kleiner scherm gebruikt waar het moeilijk kan zijn om scherp te stellen, kun je dubbeltikken om in te zoomen op een gedeelte van de liveweergave, of zelfs handmatig verplaatsen naar voren of naar achteren richten met pijlpictogrammen. Scherpstellende hoogtepunten werken goed om u te laten zien op welke delen van een opname de focus ligt.

Hoewel het liveweergavescherm duidelijk voorrang heeft, is de rest van de interface in de Case Remote-app schoon en functioneel. Je kunt tikken om een ​​groot aantal camera-instellingen te wijzigen, niet alleen dingen aan te passen zoals ISO, diafragma en sluitertijd, maar je kunt ook de schijfmodus wijzigen, selecteren of je JPEG of RAW fotografeert en aan een verrassend scala aan opties sleutelen. U kunt zelfs aangepaste instellingen opslaan om deze op een ander tijdstip te gebruiken.

We ontdekten dat dit nuttig was bij het fotograferen van producten in een studio-omgeving, waar de hele tijd nadat de opname initieel was opgezet, de camera helemaal niet hoefde te worden aangeraakt. De Case Remote was ook erg handig bij het instellen van de camera op een moeilijk bereikbare plaats en moest normaal van tevoren worden ingesteld en geactiveerd met een externe sluiter.

Voor één opname konden we de camera in een boom laten zitten en konden we gemakkelijk de instellingen aanpassen en fotograferen zonder constant zelf in de boom te hoeven klimmen. We ontdekten dat wifi tussen de iPad en de camera een keer ongeveer 20 m (65 ft) troebel werd, hoewel het specificatieblad suggereert dat het tot 50 m (150 ft) in ideale omstandigheden zou moeten werken. We merkten dat we minder kregen dan de geclaimde zes uur werktijd - het leek dichter bij vier uur.

Andere handige functies van de Case Remote Air, en die zelfs nieuwe Wi-Fi-camera's niet noodzakelijkerwijs hebben, omvatten ingebouwde time-lapse-opnamen, bracketing voor HDR-afbeeldingen en focusstacking voor het combineren van meerdere afbeeldingen met een scherptediepte je zou anders niet kunnen neerschieten. U kunt ook automatisch overschakelen van de modus Foto naar Video en de opname starten.

Bij het bekijken en downloaden van afbeeldingen in het album kan het even duren om te zien wat je hebt gefotografeerd; als zodanig kan het de moeite waard zijn om uw selectie van bestandstypes te overwegen. We moesten wisselen van gewoon RAW fotograferen, RAW en JPEG fotograferen, zodat we snel toegang hadden tot de afbeeldingen die we op de tablet nodig hadden. Hoewel u RAW-bestanden kunt importeren, duurt het langer.

We waren aangenaam verrast door de Case Remote Air. Wat we verwachtten een novum te zijn, was eigenlijk een belangrijke upgrade voor onze ouder wordende camera, en een die zou kunnen ophouden met upgraden naar een nieuwer model. Voor mensen die anders tevreden zijn met hun Nikon of Canon DSLR, maar voortdurend oplettende draadloze upgrades vinden, is de Case Remote Air zeker de moeite van het bekijken waard. Andere systemen die op een vergelijkbare manier werken, zijn de Weye Feye en de Pulse.

Het is echter de moeite waard om te onthouden dat het als een add-on apparaat nooit zo gemakkelijk zal zijn als een ingebouwde functie. U hebt bijvoorbeeld het extra deel van een extra apparaat dat onze hot-shoe heeft opgenomen (hoewel het elders zou kunnen worden gemonteerd) en zelfs als uw camera en lens weerbestendig zijn, moet u onthouden dat dit niet is niet, en het is iets anders dat je moet onthouden om op te laden.

Er is ook de kwestie van Android-ondersteuning. Terwijl het bedrijf werkt aan het strijken van de knikken in zijn Android-app, is het er nog niet en worden veel spraakmakende telefoons momenteel niet officieel ondersteund. Dat gezegd hebbende, was Cheering Tech goed in het regelmatig updaten van zijn app in het verleden, en als het trouw blijft aan zijn woord, zou de app goed moeten werken op alle belangrijke apparaten. Maar het is nog iets om rekening mee te houden voordat het project wordt ondersteund - en in gevallen als deze raden we gewoonlijk aan om te wachten om daadwerkelijk beloofde software-updates te zien alvorens te kopen.

De Case Remote Air is momenteel op Indiegogo waar het een belofte van US $ 84 zal doen om terug te gaan, het zal uiteindelijk een verkoopprijs van $ 199 hebben. Er zijn ook pakketten met accessoires, waaronder een kop voor een robotcamerabevestiging en een statief. Als alles volgens plan verloopt, zou het in oktober moeten worden verzonden.

Je kunt hieronder de onderstaande Case Air-promotievideo bekijken.

Bronnen: Case Remote, Indiegogo

De Case Remote Air van Cheering Tech laat gebruikers van oudere Canon en Nikon DSLR's meedoen aan het draadloze schietplezier (Credit: Simon Crisp / Gizmag)